Vrachtwagen met bakwagenDAF
FA XB 290 16t Spier Plywoodkoffer
Vrachtwagen met bakwagen
DAF
FA XB 290 16t Spier Plywoodkoffer
Vaste prijs zonder BTW
€ 92.900
Toestand
Nieuw
Locatie
Heilbronn 

foto's tonen
Toon kaart
Machinegegevens
Prijs & locatie
Vaste prijs zonder BTW
€ 92.900
- Locatie van verkoper:
- Alexander-Baumann-Str. 70, 74078 Heilbronn, Duitsland
Bellen
Machineverkoop

Nieuwe machine gevonden? Maak nu geld van de oude.
Behaal de beste prijs via Machineseeker.
Meer over de verkoop van machines
Meer over de verkoop van machines
Technische details
- Vermogen:
- 212 kW (288,24 pk)
- Totaalgewicht:
- 16.000 kg
- Brandstoftype:
- diesel
- Asconfiguratie:
- 2 assen
- Remmen:
- retarder
- Soort overbrenging:
- automatisch
- Emissieklasse:
- Euro 6
- Laadruimtebreedte:
- 2.496 mm
- Laadruimte lengte:
- 7.300 mm
- Laadruimtehoogte:
- 2.369 mm
- Uitrusting:
- ABS, airconditioning, elektronisch stabiliteitsprogramma (ESP), roetfilter, standkachel
Details over het aanbod
- Advertentie-ID:
- A20263140
- Referentienummer:
- 1106398
- Laatste aanpassing:
- op 11.10.2025
Omschrijving
FA XB 290 16t Spier plywoodopbouw
16 t distributiewagen met slaapcabine
Mechanisch versterkte cabinevering
Langafstands cabine
Centrale vergrendeling, 3 sleutels, 2 afstandsbedieningen
Zonneklep buiten, groen, lichtdoorlatend
Mistlampen en bochtverlichting
Halogeen koplampen
Dagrijverlichting
Groen getinte ruiten
Achteruitrijcamera
Instelbare dakspoiler
ETD wit
Pneumatische stuurkolomvergrendeling
Dakluik met handbediening
Bestuurdersstoel: geveerde luxe luchtstoel
Standkachel Air Top 2000
Benedenbed, standaard hoogte
Gordijnen
Armleuning bestuurdersstoel
ECAS-afstandsbediening
Converter 24 V naar 12 V, 15 A, 180 W
Passagiersstoel: vast, velours
Airconditioning
Elektrische ramen
Digitale tachograaf, VDO 1C, versie G2V2
Adaptieve cruise control met FCW en AEBS-3
Voorbereiding voor tol
Snelheidsbegrenzer ingesteld op 85 km/u
PACCAR Connect
Antennes: AM/FM + GSM + GPS
FMS-aansluiting voorbereid
FM/DAB/DAB+ radio met luidsprekers incl. telefoonverbinding
Driver Performance Assistant
Rijstrookwisselwaarschuwing
Elektronische stabiliteitsregeling (VSC)
Achteruitrijwaarschuwingssysteem
Startassistent
DAF Side and Turn Assist
Alcoholslot voorbereid
Snelheidsbegrenzingsherkenning
DAF Slaapdetectie
Conform UN-regelgeving R155 en R156
Achter: 10,50 t, luchtvering, SR10.15
Normaal zwaartepunt
Voor: 6,00 t, parabolisch, 60N
Vooras 1, 6.000 kg, draagvermogen 146
Achteras 1, 10.500 kg, draagvermogen 142
Goodyear
Bandendrukcontrolesysteem
Vooras(sen): 285/70R19.5
Aangedreven achteras(sen): 285/70R19.5
F1, 285/70R19.5GO KMAXS2 146/144 L Stuur CCA 3P
R1, 285/70R19.5GO KMAXD2 146/144 L Tractie CCA 3P
Achterasoverbrenging 4,63
Mechanisch differentieelslot
8-traps PowerLine 8AP1200 eco versnellingsbak, 4,89-0,64
Motor PX-7, 212 kW/287 pk, cabinelogo: 290
Emissieklasse Euro 6
Antispinregeling (ASR)
Automatische motorafslag, 5 min.
Automatische 8-traps PowerLine transmissie
Parkeerrem met controlefunctie
Uitlaatrem
Wielbasis 5,60 m / achteroverbouw 2,40 m
Aluminium brandstoftank 340 l
Voorste onderrijbeveiliging
AdBlue®-tank 30 l, rechter chassiszijde
AdBlue®-vulsluiting zonder vergrendeling
Achterlichten met gloeilampen
Accubak links
Langsdragers 270/6,0 mm, zonder binnenversterking
EAS-eenheid rechts, afvoer rechts achteruit
Inzet met trekboom, typeplaat, tot max. GVW
Luchtaansluiting aanhanger, draaikoppeling
Dwarsdrager D137 + Ringfederkoppeling D200, gemonteerd
Elektrische aansluiting aanhanger + EBS, 24V/2x7-polig
Opbouwbevestiging BAM 1, losse consoles
Contactdoos vaste motorsnelheidsregelaar chassis
Opbouwstekker op chassis
Zijdelingse markeringslichten
Laadklepconfiguratie
Dynamo 100 A, accu’s 2 x 175 Ah
Max. treingewicht aandrijving 28.000 kg
Technisch toegestaan chassisgewicht max 16.000 kg
Luchtinlaat boven, achter de cabine
Verwarmde waterafscheider
Garantie Plus aandrijflijn 3 jaar / 200.000 km
ITS Service
Typegoedkeuring volledig voertuig (WVTA) EU
CO2-weergave: Y
Opbouw: Spier Athlet 6
Opbouwlengte binnen 7.300 mm
- Verzinkt stalen achterframe, bovenste achterklep met gasdrukveer
Fgsdexmpifepfx Aamsh
- Onderbouw als stalen constructie, dwarsdragerafstand 500 mm
- Bodem ca. 24 mm dik, van speciale meerlaags verlijmde vloerplaat, beide zijden filmgecoat, oppervlak antislip (ruw). Toegestane wiellast: 1.700 kg bij wieldimensie van het hefvoertuig of rolcontainer min. 180 x 80 mm
- Opbouw van multiplex, aan beide zijden met glasvezelversterkt polyester (GFK)
De advertentie werd automatisch vertaald. Vertaalfouten zijn mogelijk.
16 t distributiewagen met slaapcabine
Mechanisch versterkte cabinevering
Langafstands cabine
Centrale vergrendeling, 3 sleutels, 2 afstandsbedieningen
Zonneklep buiten, groen, lichtdoorlatend
Mistlampen en bochtverlichting
Halogeen koplampen
Dagrijverlichting
Groen getinte ruiten
Achteruitrijcamera
Instelbare dakspoiler
ETD wit
Pneumatische stuurkolomvergrendeling
Dakluik met handbediening
Bestuurdersstoel: geveerde luxe luchtstoel
Standkachel Air Top 2000
Benedenbed, standaard hoogte
Gordijnen
Armleuning bestuurdersstoel
ECAS-afstandsbediening
Converter 24 V naar 12 V, 15 A, 180 W
Passagiersstoel: vast, velours
Airconditioning
Elektrische ramen
Digitale tachograaf, VDO 1C, versie G2V2
Adaptieve cruise control met FCW en AEBS-3
Voorbereiding voor tol
Snelheidsbegrenzer ingesteld op 85 km/u
PACCAR Connect
Antennes: AM/FM + GSM + GPS
FMS-aansluiting voorbereid
FM/DAB/DAB+ radio met luidsprekers incl. telefoonverbinding
Driver Performance Assistant
Rijstrookwisselwaarschuwing
Elektronische stabiliteitsregeling (VSC)
Achteruitrijwaarschuwingssysteem
Startassistent
DAF Side and Turn Assist
Alcoholslot voorbereid
Snelheidsbegrenzingsherkenning
DAF Slaapdetectie
Conform UN-regelgeving R155 en R156
Achter: 10,50 t, luchtvering, SR10.15
Normaal zwaartepunt
Voor: 6,00 t, parabolisch, 60N
Vooras 1, 6.000 kg, draagvermogen 146
Achteras 1, 10.500 kg, draagvermogen 142
Goodyear
Bandendrukcontrolesysteem
Vooras(sen): 285/70R19.5
Aangedreven achteras(sen): 285/70R19.5
F1, 285/70R19.5GO KMAXS2 146/144 L Stuur CCA 3P
R1, 285/70R19.5GO KMAXD2 146/144 L Tractie CCA 3P
Achterasoverbrenging 4,63
Mechanisch differentieelslot
8-traps PowerLine 8AP1200 eco versnellingsbak, 4,89-0,64
Motor PX-7, 212 kW/287 pk, cabinelogo: 290
Emissieklasse Euro 6
Antispinregeling (ASR)
Automatische motorafslag, 5 min.
Automatische 8-traps PowerLine transmissie
Parkeerrem met controlefunctie
Uitlaatrem
Wielbasis 5,60 m / achteroverbouw 2,40 m
Aluminium brandstoftank 340 l
Voorste onderrijbeveiliging
AdBlue®-tank 30 l, rechter chassiszijde
AdBlue®-vulsluiting zonder vergrendeling
Achterlichten met gloeilampen
Accubak links
Langsdragers 270/6,0 mm, zonder binnenversterking
EAS-eenheid rechts, afvoer rechts achteruit
Inzet met trekboom, typeplaat, tot max. GVW
Luchtaansluiting aanhanger, draaikoppeling
Dwarsdrager D137 + Ringfederkoppeling D200, gemonteerd
Elektrische aansluiting aanhanger + EBS, 24V/2x7-polig
Opbouwbevestiging BAM 1, losse consoles
Contactdoos vaste motorsnelheidsregelaar chassis
Opbouwstekker op chassis
Zijdelingse markeringslichten
Laadklepconfiguratie
Dynamo 100 A, accu’s 2 x 175 Ah
Max. treingewicht aandrijving 28.000 kg
Technisch toegestaan chassisgewicht max 16.000 kg
Luchtinlaat boven, achter de cabine
Verwarmde waterafscheider
Garantie Plus aandrijflijn 3 jaar / 200.000 km
ITS Service
Typegoedkeuring volledig voertuig (WVTA) EU
CO2-weergave: Y
Opbouw: Spier Athlet 6
Opbouwlengte binnen 7.300 mm
- Verzinkt stalen achterframe, bovenste achterklep met gasdrukveer
Fgsdexmpifepfx Aamsh
- Onderbouw als stalen constructie, dwarsdragerafstand 500 mm
- Bodem ca. 24 mm dik, van speciale meerlaags verlijmde vloerplaat, beide zijden filmgecoat, oppervlak antislip (ruw). Toegestane wiellast: 1.700 kg bij wieldimensie van het hefvoertuig of rolcontainer min. 180 x 80 mm
- Opbouw van multiplex, aan beide zijden met glasvezelversterkt polyester (GFK)
De advertentie werd automatisch vertaald. Vertaalfouten zijn mogelijk.
Aanbieder
Opmerking: Registreer gratis of log in, om alle informatie te bekijken.
Geregistreerd sinds: 2008
Aanvraag sturen
Telefoon & Fax
+49 7131 ... weergeven
Uw advertentie is succesvol verwijderd
Er is een fout opgetreden